06 10 77 33 33 janine@projectmindz.nl

Awards en Events

Janine Dumont spreekt regelmatig op congressen / webinars.

Hieronder staat het overzicht.

 

ONLINE CONGRES  2 NOVEMBER 2023:

Het Nationaal Intranetsymposium

De 5 beste tips voor de livegang van een digitale werkplek /sociaal intranet

Veel organisaties die een digitale werkplek of sociaal intranet lanceren, kiezen voor een vergelijkbare aanpak bij livegang. De directeur geeft een speech, er verschijnt een artikel op het intranet en de medewerkers krijgen taart. Maar zijn dit soort toeters en bellen wel effectief? Hierover heb ik zo mijn twijfels. In deze sessie leg ik uit waar het écht om draait. De live gang is een belangrijke stap in het gehele adoptietraject. Je doelgroep gaat vanaf dat moment echt aan de slag met dat nieuwe platform. Echter de praktijk leert dat zonder goede aanpak hooguit 30% daadwerkelijk ermee werkt. Ik geef je 5 tips om ervoor te zorgen dat je wel een goede aanpak hebt, waarmee je al je stakeholders betrekt en ervoor zorgt dat de medewerkers echt bereikt worden.  Klinkt dit ingewikkeld? Nee hoor, ik kom met veel praktische voorbeelden die je zo kunt overnemen.

ONLINE CONGRES 18 APRIL 2023:

Nationaal Congres Online Verbinding

De 5 beste tips voor de livegang van een digitale werkplek /sociaal intranet

Veel organisaties die een digitale werkplek of sociaal intranet lanceren, kiezen voor een vergelijkbare aanpak bij livegang. De directeur geeft een speech, er verschijnt een artikel op het intranet en de medewerkers krijgen taart. Maar zijn dit soort toeters en bellen wel effectief? Hierover heb ik zo mijn twijfels. In deze sessie leg ik uit waar het écht om draait. De live gang is een belangrijke stap in het gehele adoptietraject. Je doelgroep gaat vanaf dat moment echt aan de slag met dat nieuwe platform. Echter de praktijk leert dat zonder goede aanpak hooguit 30% daadwerkelijk ermee werkt. Ik geef je 5 tips om ervoor te zorgen dat je wel een goede aanpak hebt, waarmee je al je stakeholders betrekt en ervoor zorgt dat de medewerkers echt bereikt worden.  Klinkt dit ingewikkeld? Nee hoor, ik kom met veel praktische voorbeelden die je zo kunt overnemen.

ONLINE CONGRES 23 NOVEMBER 2021:

Nationaal Intranetsymposium

Hoe zorg je ervoor dat het intranet zich écht op de medewerkers richt? Twee winnaars van de Intra.NET Reloaded Berlin Award geven tips uit de praktijk.

Natuurlijk is ons platform op de medewerkers gericht! Dat is wat communicatieprofessionals vaak zeggen. In de praktijk valt het nogal eens tegen. Want meestal richt het intranet zich vooral op de kantoormedewerkers. Het is dan slechts van beperkte waarde voor mensen die uitvoerend werk doen – zoals docenten, verpleegkundigen of monteurs.

In deze sessie vertellen Doreen Borneman en Janine Dumont  over hun cases bij Rijn IJssel en het Erasmus MC en hoe je ervoor kunt zorgen dat het intranet zich écht op de medewerkers richt. Ze geven aan hoe ze door hun persoonlijke benadering en intensieve samenwerking met onder andere een klankbordgroep het project hebben aangepakt.

De aanpak van Doreen en Janine is een voorbeeld voor andere organisaties. Dat blijkt uit het feit dat beiden de Intra.NET Reloaded Berlin Award hebben gewonnen. Dit is een belangrijke Europese award voor intranetten. Vorig jaar won Janine de prijs en in 2018 mocht Doreen deze award al in ontvangst nemen.

WEBINAR 1 JULI 2021:

Hoe krijg je een digitaal toegankelijk intranet?

Een overheidssite digitaal toegankelijk maken blijkt in de praktijk niet altijd even makkelijk te zijn. Maar wist je dat ook intranetten digitaal toegankelijk moeten zijn? En er een wettelijke plicht is om hiervan (externe) audits te overleggen? In het webinar op 1 juli a.s. praten we je vanuit de praktijk helemaal bij. En laten we je zien dat je met het Pleio platform al goed voorbereid bent.

Host Niels van Buren (Swink) nodigde drie experts uit:

  • Corienne van den Heuvel vertelt over het proces dat zij doorlopen heeft met de BAR-organisatie voor digitale toegankelijkheid. Ze geeft vijf tips om vaker voorkomende problemen bij digitale toegankelijkheid te voorkomen.
  • Janine Dumont vertelt over haar ervaringen als projectmanager bij het ontwerpen en implementeren van een nieuw intranet voor het Erasmus MC. Ze legt uit je ervoor zorgt dat tijdens dat proces digitale toegankelijkheid in alle lagen doordringt.
  • Sandra van Glabbeek werkt al sinds 2013 met Pleio en vertelt over haar ervaringen als contentbeheerder voor zowel het intranet als het internet van de NVWA. En waarom de NVWA koos voor Pleio.

ONLINE CONGRES 4 JUNI 2021:

Nationaal Intranetsymposium

Hoe zorg je ervoor dat het intranet zich écht op de medewerkers richt? Twee winnaars van een belangrijke Europese intranet-award geven tips uit de praktijk.

Natuurlijk is ons platform op de medewerkers gericht! Dat is wat communicatieprofessionals vaak zeggen. In de praktijk valt het nogal eens tegen. Want meestal richt het intranet zich vooral op de kantoormedewerkers. Het is dan slechts van beperkte waarde voor mensen die uitvoerend werk doen – zoals docenten, verpleegkundigen of monteurs.

In deze sessie vertellen Doreen Borneman van onderwijsinstelling Rijn IJssel en Janine Dumont van Erasmus MC (ziekenhuis in Rotterdam) hoe je ervoor kunt zorgen dat het intranet zich écht op de medewerkers richt. Ze geven aan hoe ze door hun persoonlijke benadering en intensieve samenwerking met onder andere een klankbordgroep het project hebben aangepakt.

De aanpak van Doreen en Janine is een voorbeeld voor andere organisaties. Dat blijkt uit het feit dat beiden de Intra.NET Reloaded Berlin Award hebben gewonnen. Dit is een belangrijke Europese award voor intranetten. Vorig jaar won Janine de prijs en in 2018 mocht Doreen deze award al in ontvangst nemen.

    ONLINE CONGRES 20 APRIL 2021:

    Online Verbinding

    Communicatie en IT: zo zorg je voor optimale samenwerking

    Communicatie en IT zijn twee verschillende werelden. Ze kijken met een eigen blik naar de organisatie en spreken een andere taal. Voor IT’ers draait het vooral om de techniek. Terwijl professionals van Communicatie meer oog hebben voor de  mensen, de organisatie en de gebruiksvriendelijkheid van de software.

    Bij de implementatie van nieuwe software, zoals een sociaal intranet, bereik je alleen een optimaal resultaat als beide afdelingen met elkaar optrekken. Dat geldt ook bij andere software zoals bijvoorbeeld het digitale patiëntendossier. Maar hoe zorg je ervoor dat Communicatie en IT goed samenwerken? En wat kan deze samenwerking opleveren? Dat vertelt Janine Dumont, zelfstandig projectmanager bij Project Mindz. Ze gebruikt hierbij voorbeelden uit de praktijk zoals het Erasmus Medisch Centrum, TENA van SCA en ING. Ook geeft Janine tips en trucs die je direct kunt toepassen.

      Winnaar Intranet Reloaded Berlin 2020