Communicatie en IT zijn twee verschillende werelden. Ze kijken met een eigen blik naar de organisatie en spreken een andere taal. Voor de professionals van de afdeling IT ligt de focus vaak vooral op het technische stuk. Terwijl de professionals van Communicatie meer focussen op de mensen, de organisatie en de gebruiksvriendelijkheid van de software.
Bij de implementatie van nieuwe software, zoals een sociaal intranet, bereik je alleen een optimaal resultaat als beide afdelingen nauw met elkaar samenwerken en zo elkaar versterken. Dat geldt ook bij andere software zoals bijvoorbeeld het digitale patiëntendossier.
Maar hoe zorg je ervoor dat Communicatie en IT goed samenwerken?
En wat kan deze samenwerking opleveren?
Daarover vertel ik als spreker van het Nationaal Congres Online Verbinding op 20 april 2021.
Wil jij er ook bij zijn: meld je dan nu aan
Is het bewust dat je spreekt over IT’ers (zonder kwalitatieve aanduiding) en professionals van Communicatie? Zijn IT’ers geen professionals dan?
Beste Robbert,
Voor mij staat het buiten kijf dat beiden professionals zijn, dus goed dat je me daarop wees en ik heb het aangepast in de tekst. En het klopt dat ik niet alle verschillende functies benoem van beide afdelingen, want daar gaat het hier niet over. Het gaat over het verschil in denken en handelen tussen deze beide werelden en hoe je de verbinding daartussen legt. Wat weer leidt tot een beter eindresultaat. En daar maak je beide afdelingen blij mee.